Import Articole pe Furnizori

<< Click pentru afișare cuprins >>

Navigare:  SmartCash Shop & HQ > Logistica >

Import Articole pe Furnizori

 

Programul SmartCash Shop pune la dispozitia utilizatorului posibilitatea de a importa articole pe furnizori, optiunea Import Articole pe Furnizori poate fi gasita in meniul Logistica/Import Articole pe Furnizori:

 

                                                                              meniu_import_articole_pe_furnizori

 

Odata accesat meniul, interfata afisata este urmatoarea:

 

 

sincronizare_articole_furnizori

 

Actualizarea catalogului de produse se efectueaza prin selectarea unui furnizor de la care se doreste efectuarea importului de date. (Importul se poate efectua si pe selectia "Implicit" fara a selecta un anumit furnizor din lista).

Selectia furnizorului se efectueaza din partea stanga a programului ca in imaginea urmatoare:

 

selectie_furnizor

 

 

 

Dupa selectarea unui furnizor prin apasarea butonului "Actualizare din Fisier Excel" se va deschide urmatoarea interfata din care se selecteaza optiunea de a Obtine  un Fisier Matrita, ca in imaginea urmatoare:

 

 

obtine_fisier_matrita_articole_furnizori

 

Fisier matrita:

Pentru a obtine fisierul matrita Excel in care se adauga toate datele necesare importului se selecteaza locatia unde se salveaza, ca in imaginea urmatoare:

 

salvare_fisier_matrita_import_articole_pe_furnizori

 

Dupa salvare la deschidere fisierul este afisat ca in imaginea urmatoare:

 

fisier_import_articole_pe_furnizori

 

Coloane:

 

1.IDSMARTCASH (optional) – In aceasta coloana se trece ID-ul salvat in baza de date operationala SmartCash. Informatia este cunoscuta doar daca baza de date a fost creata anterior si se efectueaza un export de catalog. Necesara in principiu pentru updatarea unor informatii.

2.IDEXTAPP (obligatoriu pentru implementare comenzi si procese automate in raport cu furnizorii) – In aceasta coloana se va trece codul intern al furnizorului atribuit unui produs. Codul in general este reprezentat de un SKU si nu de un cod de vanzare normalizat (EAN, UPC, ETC).

3.FAMILYCODE (optional) – Pe aceasta coloana se va trece codul SKU al produsului parinte in cazul in care cu ajutorul fisierului de import date se vor importa variatii ale unui produs parinte. Coloana se utilizeaza pentru crearea variatiilor ce se mapeaza cu o platforma online.

4.SALECODE (obligatoriu) – Codul de vanzare al produsului. Acesta poate fi EAN, UPC, EXT, etc. Daca un articol va avea mai multe coduri de vanzare pentru fiecare cod se va crea o linie diferita cu conditia ca IDEXTAPP sa fie identic, la fel si celelalte atribute.

5.PLU_SKU (optional daca coloana SALECODE are informatii) – Codul PLU/SKU de vanzare al produsului.

6.ARTICLE_DESCRIPTION (obligatoriu) – Pe aceasta coloana se va trece denumirea comerciala a produselor cu o limita de 350 de carcatere. Sugestia de denumire este: CE PRODUS + CE SORTIMENT + CE BRAND/PRODUCATOR + CE GRAMAJ. Ex: SALAM DE BISCUITI CU VANILIE BOROMIR 350G.

7.ARTICLE_DESCRIPTION_1 – Descrierea optionala 1 a articolului, echivalentul campului Descriere Secundara din SmartCash. Poate avea maxim 120 caractere.

8.ARTICLE_DESCRIPTION_2 – Descrierea optionala 2 a articolului, echivalentul campului Detalii din SmartCash.  Poate avea maxim 120 caractere.

9.ARTICLE_NOTE  – Reprezinta campul Observatii Articol ( Poate avea maxim 1000 caractere).

10.ISDEFAULT_CODE (optional) – Daca un articol contine mai multe coduri de vanzare insa doar unul dintre ele va fi cel afisat pe etichetele de raft sau pe comenzi(cod implicit), atunci pentru acel cod se va pune valoarea “1”.

11.SALE_UM (obligatoriu) – Reprezinta unitatea de vanzare a produsului (Buc, Bax, set, kg, etc). Anterior trebuie sa ne asiguram ca sunt definite in aplicatie unitatile utilizate in fisier.

12.ALTERNATE_UM (obligatoriu cf. legii) – Reprezinta unitatea de masura alternativ. (Ex: pentru produsul: SALAM DE BISCUITI CU VANILIE BOROMIR 350G. ALTERNATE_UM va fi Kg.).

13.ALTERNATE_UM_RATIO (obligatoriu cf. legii) – Este necesara in vederea calcularii si afisarii pe eticheta de produs a pretului pe o unitate intreaga din UM ALTERNATIV. (Ex: la produsul SALAM DE BISCUITI CU VANILIE BOROMIR 350G. ALTERNATE_UM_RATIO va fi 0.35.).

14.SUPP_UM (obligatoriu) – Unitatea de masura normata de frunizor/livrator. Ex: bax, palet, set, ect.SUPP_UM (obligatoriu) – Unitatea de masura normata de frunizor/livrator. Ex: bax, palet, set, ect.

15.SUPP_UM_RATIO (obligatoriu) – Reprezinta numarul de unitati de vanzare care se regasesc intr-o unitate de livrare (Ex: 6buc/bax).

16.ISFRACTIONABLE (obligatoriu) – Pe aceasta coloana se va trece valoarea 1 pentru articolele care sunt vandute in cantitati variabile si care au un cod de cantar si valoarea 0 pentru articolele care sunt normalizate in unitati fixe (buc, plic, set, bax, etc).

17.VAT_PERCENT (obligatoriu) – Pe aceasta coloana se va trece valoarea absoluta a cotei de TVA aferenta produsului. (Ex: 19,9,5).

18.LISTED (optional) – Se va pune valoarea 0 daca produsul este permis la comenzi in raport cu furnizorul pentru care se face importul de date sau 1 in cazul in care articolul este exceptat de la comenzi pe relatia cu furnizorul pentru care se face importul.

19.NRSHOP (optional) – Numarul magazinului pentru care este valabil pretul sau discountul in cazul in care articolul este deja definit in catalog si se utilizeaza liste diferite de preturi per locatie (nr.magazin).

20.PRICE (obligatoriu) – Se va trece pretul de vanzare al produsului cu TVA inclus.

21.DISCOUNT_TYPE (optional) – Daca pe coloana DISCOUNT sunt trecute valori se va putea completa si aceasta coloana prin care se va salva regula de aplicare a discountului introdus:

       0 – aplica discountul indiferent de cantitate;

       1 – aplica discountul incepand cu cantitatea de minim X buc;

       2 – aplica discountul pentru multiplii de cantitate din X  in X buc.

22. DISCOUNT (optional) – In cazul in care pentru produsul introdus se va aplica un discount acesta va trebui completat pe aceatsa coloana in valoare absoluta care sa reprezinte procentul. (Ex: 5 nu 5%.)

23. DISCOUNT_2 (optional) – In cazul in care pentru produsul introdus se va aplica un discount de tipul 1 sau 2 si primul discount contine informatii. Discount_2 va avea valori crescatoare fata de campul DISCOUNT.

24. DISCOUNT_3 (optional) – In cazul in care pentru produsul introdus se va aplica un discount de tipul 1 sau 2 Si DISCOUNT + DISCOUNT_2  contin informatii.

      Discount_3 va avea valori crescatoare fata de campul DISCOUNT_2.

25. DISCOUNT_4 (optional) – In cazul in care pentru produsul introdus se va aplica un discount de tipul 1 sau 2 Si DISCOUNT + DISCOUNT_2 +DISCOUNT_3  contin informatii.

      Discount_4 va avea valori crescatoare fata de campul DISCOUNT_3.

26. OTY_MIN_DISCOUNT (obligatoriu daca pe coloana DISOCUNT_TYPE sunt valori diferite de 0). In aceasta coloana se va inregistra cantitatea aferenta reguli de aplicare DISCOUNT.

27. QTY_MIN_DISCOUNT_2 (obligatoriu daca pe coloana DISCOUNT_2). In aceasta coloana se va inregistra cantitatea aferenta reguli de aplicare DISCOUNT_2.

28. QTY_MIN_DISCOUNT_3 (obligatoriu daca pe coloana DISCOUNT_3). In aceasta coloana se va inregistra cantitatea aferenta reguli de aplicare DISCOUNT_3.

29. QTY_MIN_DISCOUNT_4 (obligatoriu daca pe coloana DISCOUNT_4). In aceasta coloana se va inregistra cantitatea aferenta reguli de aplicare DISCOUNT_4.

30. LISTED_SHOP: Pe aceasta coloana se va trece valoarea 1 pentru articolele care sunt delistate si valoarea 0 pentru articolele care sunt listate in magazin.

31. IDSMARTCASH_SUPPLIER (optional) - In cazul in care se lucreaza cu furnizori impliciti, respectiv cu generarea de comenzi automate catre acestia, va trebui trecut ID-UL generat de sistem pentru furnizorul care sa fie atasat implicit la articol. Daca coloana se lasa goala nu produc efecte. Daca se trece valoarea 0, se dealoca furnizorul implicit al articolului. Nota: Daca coloana NSRSHOP are valoare, atunci modificarea se va face doar pe lista acelui magazin.

32. IDEXTAPP_SUPPLIER (optional) - In cazul in care se lucreaza cu furnizori impliciti, respectiv cu generarea de comenzi automate catre acestia, va trebui trecut codul de frunizor generat de sistem sau atribuit manual pentru furnizorul care sa fie atasat implicit la articol. Daca coloana se lasa goala nu produc efecte. Daca se trece valoarea 0, se dealoca furnizorul implicit al articolului. Nota: Daca coloana NSRSHOP are valoare, atunci modificarea se va face doar pe lista acelui magazine. Daca sunt informatii pe coloana IDSMARTCASH_SUPPLIER nu se va mai completa si aceasta coloana.

33. IDSMARTCASH_SUPPLIER (optional) – In aceasta coloana se trece ID-ul Magazinului Implicit pentru aprovizionare, ID salvat in baza de date operationala SmartCash. Necesara in principiu pentru updatarea unor informatii.

34. IDEXTAPP_STORE_SUPPLIER (optional) – In aceasta coloana se trece Numarul Magazinului Implicit pentru aprovizionare, numar ce se regaseste si in Catalogul de Magazine.

      Daca a fost completat IDSMARTCASH_SUPPLIER, acest camp numai este necesar.

35. IS_SALE_SUSPENDED (optional) – Se va trece valoarea 1 daca articolul trebuie sa fie blocat la vanzare, si valoarea 0 daca articolul se va lista la vanzare.

       La un import initial coloana poate fi necompletata caz in care toate articolele din fisier vor fi listate la vanzare.

36. IS_PROMO_PRICE (optional) – Daca se va trece valoarea 1 produsele vor fi marcate ca fiind in promotie. Acest lucru influenteaza doar modul de etichetare al produselor atunci cand exista imprimante de etichetare diferite cu sabloane diferite de articol pentru regula price si promo price.

37. IS_ORDER_SUSPENDED (optional) – Se va pune valoarea 1 daca produsul va fi blocat la comanda si valoarea 0 daca se va active la comanda.

38. IS_DISCOUNT_SUSPENDED (optional) – Se va pune valoarea 1 daca pentru produs va fi interzis la aplicarea de discount(ex: tigari), si valoarea 0 daca produsul va avea permis discount.

      Aceasta optiune va influenta orice tip de discount se poate aplica.

39. RESTRICTION_1  – Se va pune valoarea 1 pentru Comercializare Interzisa persoanelor sub 18 ani si valoare 0 pentru Comercializare libera, fara restrictii.

40. RESTRICTION_2 - Nu este utilizat.

41. RESTRICTION_3 - Nu este utilizat.

42. ITEM_REAL_WEIGHT (optional) – Se completeaza doar in situatia in care se folosesc sisteme de SelfCheckOut pentru verificarea greutatii acestora pe cantarul atasat sistemului. Se completeaza cu  greutatii nete (0.000KG).

43. ITEM_LENGTH (optional) – Se completeaza doar in situatia in care se foloseste meniul Expeditii&Logistica si este aferenta campului Lungime (0.000cm).

44. ITEM_WIDTH (optional) – Se completeaza doar in situatia in care se foloseste meniul Expeditii&Logistica si este aferenta campului– este aferenta campului Latime (0.000cm).

45. ITEM_HEIGHT (optional) – Se completeaza doar in situatia in care se foloseste meniul Expeditii&Logistica si este aferenta campului Inaltime (0.000 cm).

46. SUPP_QTY_MIN_ORDER (optional) Se completeaza in cazul relationarii cu furnizorul si reprezinta cantitatea minima de comanda in unitatea de vanzare.

47. SUPP_QTY_PALET_LINE (optional) Se completeaza in cazul relationarii cu furnizorul si reprezinta cantitatea unui palet.

48. SUPP_CATEGORY_1 (optional) In cazul in care se lucreza cu interfete EDI prin care se fac raportari de date catre furnizori, vor fi posibile intretinerea a trei criterii de clasificare ale frunizorului care pot fi diferite de cele ale comerciantului si care se vor salva in campurile de relationare cu furnizorul. Acesta este primul criteriu de clasificare.

49. SUPP_CATEGORY_2 (optional) In cazul in care se lucreza cu interfete EDI prin care se fac raportari de date catre furnizori, vor fi posibile intretinerea a trei criterii de clasificare ale frunizorului care pot fi diferite de cele ale comerciantului si care se vor salva in campurile de relationare cu furnizorul. Acesta este al doilea criteriu de clasificare.

50. SUPP_CATEGORY_3 (optional) In cazul in care se lucreza cu interfete EDI prin care se fac raportari de date catre furnizori, vor fi posibile intretinerea a trei criterii de clasificare ale frunizorului care pot fi diferite de cele ale comerciantului si care se vor salva in campurile de relationare cu furnizorul. Acesta este al treilea criteriu de clasificare.

51. SALE_UM_AQPRICE (obligatoriu daca se lucreaza cu preturi de achizitie negociate) – Reprezinta valoarea unitara de achizitie a produsului vandut exprimata in lei fara tva.

52. SUPP_UM_AQPRICE (obligatoriu daca se lucreaza cu preturi de achizitie negociate si nu este completata coloana SALE_UM_AQPRICE) – Reprezinta valoarea de achizitie a unitatii de livrare folosita de furnizor exprimata in lei fara tva, de ex. pretul pe bax. Pretul de achizitie se va salva pe unitatea de masura prin impartirea valorii din coloana SUPP_UM_AQPRICE la cantitatea din coloana SUPP_UM_RATIO.

53. AQPRICE_BEGIN_DATE (obligatoriu daca se introduc preturi de achizitie negociate) – Reprezinta data de inceput a valabilitatii pretului de achizitie negociat.

54. AQPRICE_END_DATE (optional) – Reprezinta data de final a pretului de achizitie negociat.

55. ARTICLE_CATEGORY_1 (optional dar recomandat) – Reprezinta primul criteriu de clasificare din cele maxim zece care pot fi definite in SmartCashShop. Recomandam cel putin trei criterii de felul: CATEGORIE, SUBCATEGORIE, BRAND/PRODUCATOR.

56. ARTICLE_CATEGORY_2 (optional dar recomandat) – Reprezinta al doilea criteriu de clasificare din cele maxim zece care pot fi definite in SmartCashShop. Recomandam cel putin trei criterii de felul: CATEGORIE, SUBCATEGORIE, BRAND/PRODUCATOR.

57. ARTICLE_CATEGORY_3 (optional dar recomandat) – Reprezinta al treilea de clasificare din cele maxim zece care pot fi definite in SmartCashShop. Recomandam cel putin trei criterii de felul: CATEGORIE, SUBCATEGORIE, BRAND/PRODUCATOR.

58. ARTICLE_CATEGORY_4 (optional dar recomandat) – Reprezinta criteriul 4 de clasificare din cele maxim zece care pot fi definite in SmartCashShop. Recomandam cel putin trei criterii de felul: CATEGORIE, SUBCATEGORIE, BRAND/PRODUCATOR.

59. ARTICLE_CATEGORY_5 (optional dar recomandat) – Reprezinta criteriul 5 de clasificare din cele maxim zece care pot fi definite in SmartCashShop. Recomandam cel putin trei criterii de felul: CATEGORIE, SUBCATEGORIE, BRAND/PRODUCATOR.

60. ARTICLE_CATEGORY_6 (optional dar recomandat) – Reprezinta criteriul 6 de clasificare din cele maxim zece care pot fi definite in SmartCashShop. Recomandam cel putin trei criterii de felul: CATEGORIE, SUBCATEGORIE, BRAND/PRODUCATOR.

61. ARTICLE_CATEGORY_7 (optional dar recomandat) – Reprezinta criteriul 7 de clasificare din cele maxim zece care pot fi definite in SmartCashShop. Recomandam cel putin trei criterii de felul: CATEGORIE, SUBCATEGORIE, BRAND/PRODUCATOR.

62. ARTICLE_CATEGORY_8 (optional dar recomandat) – Reprezinta criteriul 8 de clasificare din cele maxim zece care pot fi definite in SmartCashShop. Recomandam cel putin trei criterii de felul: CATEGORIE, SUBCATEGORIE, BRAND/PRODUCATOR.

63. ARTICLE_CATEGORY_9 (optional dar recomandat) – Reprezinta criteriul 9 de clasificare din cele maxim zece care pot fi definite in SmartCashShop. Recomandam cel putin trei criterii de felul: CATEGORIE, SUBCATEGORIE, BRAND/PRODUCATOR.

64. ARTICLE_CATEGORY_10 (optional dar recomandat) – Reprezinta criteriul 10 de clasificare din cele maxim zece care pot fi definite in SmartCashShop. Recomandam cel putin trei criterii de felul: CATEGORIE, SUBCATEGORIE, BRAND/PRODUCATOR.

Nota: Fiecare denumire introdusa pe aceste criterii se vor salva in baza de date ca atare trebuie acordata o atentie sporita la denumire astfel incat acestea sa nu se duplice datorita unor spatii, semen de punctuatie sau exprimari difeire.

65. ARTICLE_TYPE (obligatoriu) – Reprezinta tipul de produs dupa cum urmeaza:

      0 = articol principal;

      1 = articol de tip taxa verde;

      2 = articol de tip ambalaj.

      3-= articol de tip ambalaj RetuRo- Acest articol este definit pentru partea de colectare a ambalajelor de la clienti prin scanarea codului alocat in campul SGR  in modulul SmartCash RetuRo.

      4=  articol principal RetuRo - La care in mod obligatoriu trebuie sa contina asociat un articol de Type 2.

66. SGR_CODE:  Se completeaza codul de bare care se va scana in momentul colectarii articolului de la client, valabil doar pentru articol Type3..

67. IDSMARTCASH_ASSOCIATED_ARTICLE (obligatoriu in cazul in care ARTICLE_TYPE are valori diferite de 0) – Se va preciza ID-ul generat in baza de date SmartCash al articolului la care se va asocia prezentul articol.

68. IDEXTAPP_ASSOCIATED_ARTICLE (optional) – Codul articolului asociat la articolul curent in sistemul extern.

69. SALECODE_ASSOCIATED_ARTICLE: Se completeaza codul de vanzare al articolului asociat. Nota:  Este obligatoriu in cazul in care articolul este de tip principal RetuRo Type4.

70. IS_EXCLUDE_CHECK_WEIGHT (optional) – Se completeaza doar in situatia in care se folosesc sisteme de SelfCheckOut pentru acele articole care se doresc a fi excluse de la verificarea greutatii acestora pe cantarul de verificare atasat sistemului. Se completeaza cu valoarea 1 daca articolul este exceptat de la verificarea greutatii nete.

71 . IS_EXCLUDE_CHECK_WEIGHT (optional) – Se completeaza doar in situatia in care se folosesc sisteme de SelfCheckOut pentru acele articole care se doresc a fi excluse de la verificarea greutatii acestora pe cantarul de verificare atasat sistemului. Se completeaza cu valoarea 1 daca articolul este exceptat de la verificarea greutatii nete.

72. IS_REQUIRE_PACK (optional) – Se completeaza doar in situatia in care se folosesc sisteme de SelfCheckOut pentru acele articole la care sistemul trebuie sa solicite tipul de ambalaj sau numarul de ambalaje utilizat la impachetarea produsului. Functia nu este implementata complet.

73. COMPOSED_ARTILCE_TYPE (optional) – Se completeaza doar in cazul in care articolele sunt destinate implementarii cu magazine online daca acestea au variatii ale aceluiasi produs(ex. culoare sua masura diferita).

     0 – articol standard;

     1 – articol generic (nu se va vinde niciodata dar va avea variant);

     2 – variatie a unui articol generic.

74. IDSMARTCASH_GENERIC_ARTICLE (optional) – In cazul in care pe coloana COMPOSED_ARTICLE_TYPE se va trece o valoarea 2, va fi necesar ca pe aceasta coloana sa se completeze ID-ul salvat in baza de date al articolului generic.

75. IDEXTAPP_GENERIC_ARTICLE (optional) – In cazul in care pe coloana COMPOSED_ARTICLE_TYPE se va trece o valoarea 2, va fi necesar ca pe aceasta coloana sa se completeze codul salvat in baza de date al articolului generic.

76. TYPEOF_PRICE_GENERIC (optional) – Se va completa in functie de politica de pret a produsului variant. 0 – politica de pret stabilita de produsul generic, 1 – politica de pret individuala pe fiecare articol de tip variant.

77. ACCOUNTING_CODE (optional) – Se completeaza doar in cazul integrarii cu sisteme financiar-contabile si se completeaza urmatorii parametrii: 0 – articol de tip marfa, 1 – articol de tip materie prima.

78. IS_T5 (optional) : In cazul in care se doreste activare sau dazactivarea tipului de discount aferent Tiparului De Fidelizare 5 (pentu aplicatiile ce au achizitionat licenta Tipar5). Un articol care are T5 activat nu va avea si disount general

     0 – discont general: activ pentru toti clienti;

     1 – discount activ doar pentru clientii asociati programului de fidelizare T5;

79. NC_CODE (optional): Codul vamal NC (necesar pentru transmiere document in E-Transport).

80. CPV_CODE (optional): Codul CPV SEAP (necesar la transmiere document in E-Factura atunci cand cumparatorul este o Institutiile Statului).        

 

 

 

Atentie!

Coloanele din fisierul de import pot fi aranjate in functie de nevoia operatorului cu conditia sa se pastreze numele de pe prima linie a acesteia.

La efectuarea unui import este important sa Nu se modifice denumirea coloanelor.

 

Efectuarea importului:

Dupa completarea datelor se apasa butonul "Actualizare din Fisier Excel" iar din interfata urmatoare se selecteaza calea catre fisier si formatul de data:

 

import_articole_pe_furnizor

 

 

 

Prin apasarea butonului OK se efectueaza importul articolelor pe furnizor. Interfata afisata este urmatoarea:

 

operatie_incheiata_cu_succes_import_articole_furnizori

 

In cazul in care coloanele nu au fost completate corect, aplicatia va returna un fisier de informare cu problemele intampinate ca in imaginile urmatoare:

 

eroare_import

 

fisier_cu_erori_import

 

 

Dupa efectuarea unui import,  articolele sunt afisate in interfata de Sincronizare articole furnizori ca in imaginea urmatoare:

 

sincronizare_articole_existente_

 

Pentru a aplica actualizarea articolelor in catalogul local se apasa butonul buton_aplica_actualizarea , aceasta operatiune necesita confirmare ca in imaginea urmatoare:

 

confirmare_actualizare

 

 

Prin apasarea butonului YES aplicatia afiseaza un mesaj de informare, ca in imaginea urmatoare:

 

operatie_finalizata_cu_succes

 

In urma unui import finalizat, lista de sincronizare articole se goleste iar articolele importate pe furnizori se regasesc in catalogul de produse ca in imaginea urmatoare:

 

catalog_de_produse