<< Click pentru afișare cuprins >> Navigare: SmartCash POS > Rapoarte Fiscale si Periodice > Salvare Fisiera Anaf |
Extragerea fisierelor XML-ANAF din imprimantele fiscale sau casele de marcat conectate la aplicatia SmartCash POS se efectueaza din Interfata de Acces Functii POS a aplicatiei SmartCash POS se alege user-ul si se introduce parola asociata acestuia. Apoi se va apasa butonul Operatii financiare. In cazul in care parola este corecta pentru user-ul indicat si nu exista un bon fiscal in curs de operare, se va intra in fereastra de Operatii financiare.
Se va apasa butonul intitulat Salvare Fisiere Anaf. Interfata afiasata este urmatoare:
Prin apasarea butonului Salveaza Fisiere Local, operatorul va fi interogat prin fereastra urmatoare sa introduca mai intai data de inceput a intervalului dorit pentru raportare:
Dupa apasarea butonului Continua, sau a tastei Enter, se solicita introducerea celei de-a doua date a intervalului.
Dupa introducerea datelor, daca acestea sunt valide si sunt inregistrari, va fi afisat un prompt prin care utilizatorul va fi anuntat despre faptul ca “Fisierele sunt in curs de descarcare..”. In acet timp operatorul nu va mai efectua nici o alta operatie pana la disparitia mesajul de asteptare. Operatia poate dura si cateva minute, in functie de numarul de tranzactii de vanzare efectuate si de modelul de imprimanta fiscala. Unele modele de imprimante vor genera si un bon nefiscal ce va marca progresul operatiei.
La final aplicatia SmartCash POS va afisa un prompt cu mesajul: “Fisierele au fost descarcate cu succes!” moment in care se poate apasa pe tasta “Iesire” si se poate relua procesul de lucru.
In cazul in care data selectata nu este corecta sau pe intervalul de timp nu sunt inregistrari se va afisa mesajul “Nu a fost gasit nici un fisier de descarcat” caz in care se va confirma mesajul, si fie se va relua operatia cu un alt interval, fie se va trece din nou in modul de operare.
Fisierele sunt salvate local in destinatia setata implicit, de regula: “C:\ProgramData\Magister\SmartPOS\ANAF”. In acest director va fi generata automat o structura de tipul ..\AN\Luna, in interiorul fiecarui director de luna, vor fi gasite doar fisierele ANAF corespunzatoare lunii respective. Orice noua regenerare, sterge mai intai toate fisierele extrase anterior in acest director, dupa care le inlocuieste cu cele nou generate.
Retelele de magazine care detin un server de ftp propriu vor regasi fisierele din intreaga retea si pe locatia ftp stabilita prin procedura. In acest sens, operatorii trebuie doar sa genereze la finalul lunii rapoartele conform procedurii iar fisierele ANAF se vor sincroniza automat pe server-ul ftp, fiind disponibile cel mai tazrziu incepand cu ziua urmatoare.
Prin apasarea butonului Salveaza Fisieere pe Card, operatorul va fi interogat prin fereastra urmatoare sa introduca mai intai data de inceput a intervalului dorit pentru raportare:
Dupa apasarea butonului Continua, sau a tastei Enter, se solicita introducerea celei de-a doua date a intervalului.
La final aplicatia SmartCash POS va afisa un prompt cu mesajul: “Fisierele au fost descarcate cu succes!” moment in care se poate apasa pe tasta “Iesire” si se poate relua procesul de lucru.