Achitarea bonului

<< Click pentru afișare cuprins >>

Navigare:  SmartCash POS > Vanzarea cu SmartCash POS >

Achitarea bonului

In momentul in care s-a finalizat adaugarea tranzactiilor pe bon, trebuiesc obligatoriu introduse sumele si formele de plata prin care clientul isi achita cumparaturile. Totalul de plata cat si suma platita se pot vedea in panoul platilor:

 

smartcash_pos_achitarebon001

 

Formele de plata admise (si implicit asociate butoanelor din imagine) sunt:

Numerar - clientul plateste cu bani cash;

Card - se plateste cu card de credit sau debit (presupune existenta unui dispozitiv de verificare si debitare a cardului tip ATM);

SEQR - se plateste alegand forma de plata card, iar apoi se selecteaza SEQR din fereastra si se scaneaza codul cu ajutorul telefonului mobil.

Non numerar - se achita cu bonuri valorice cu valoare fixa;

CEC - se plateste prin cec.

AVANS - se permite incasarea unui avans.

 

Pentru un bon sunt admise toate cele patru forme de plata simultan. Daca plata prin Card sau SEQR  sunt ultimele modalitati introduse nu se permite sa se obtina rest de plata (valoarea trebuie sa fie egala cu suma de plata).

In cazul in care exista mai multe forme de plata dintre care una este Numerar, aceasta va trebui introdusa ultima.

De aceea, daca se introduce o suma in numerar mai mica decat totalul de plata, este afisat un mesaj de eroare care specifica faptul ca este necesara introducerea unei sume cel putin egala cu valoarea de plata.

In campul De plata este prezenta suma care a mai ramas de platit de catre client, suma care scade pe masura ce se adauga cate o plata asociata unei forme de plata.

In campul Platit este indicata suma care a fost platita pana la momentul curent, suma ce creste pe masura ce se adauga cate o plata asociata unei forme de plata.

 

Pentru a introduce formele prin care clientul isi plateste produsele se procedeaza astfel:

1) Din panoul numeric in cazul interfetei touch-screen sau din tastatura se scrie valoarea achitata cu o forma de plata. Pe masura ce ea este scrisa va aparea si in campul de date al interfetei de vanzare.

2) Se selecteaza forma de plata. In cazul interfetei touch-screen se apasa pe butonul corespunzator formei de plata; in cazul folosirii tastaturii se apasa tastele:

F9 pentru plata cu Card sau SEQR;

F10 pentru plata cu Non numerar;

F11 pentru plata cu CEC;

F12 pentru incasarea avansului.

ENTER pentru plata cu Numerar.

3) Dupa primele doua operatii de mai sus in panoul de plata se va adauga forma de plata si valoarea asociata acesteia. Se va scadea din suma de plata indicata in campul De Plata valoarea introdusa, valoare care va fi adaugata in campul 'Platit'.

4) Operatiile de mai sus vor fi repetate pana cand se va achita integral valoarea bonului, in caz contrar nu se va putea inchide bonul fiscal.

 

Daca in campul De Plata, dupa adaugarea unei forme de plata cu valoarea asociata, este prezenta o valoare negativa, aceasta reprezinta restul pe care operatorul trebuie sa-l returneze clientului (in ex. de mai sus restul este de 0). In acest caz sau in cazul in care campul De platit indica valoarea 0 nu se mai pot introduce alte plati, indicand faptul ca bonul fiscal a fost platit in intregime.

Nu se admit mai multe forme de plata identice. Daca se doreste renuntarea la formele de plata introduse se va apasa butonul Anuleaza Plati in cazul interfetei touch-screen, sau se apasa tasta F5 la tastatura, moment in care lista de plati se va goli, ramanand doar campul De Plata completat cu totalul tranzactiilor (articolelor) de pe bon pana in acel moment.

 

Observatia 1: In momentul in care se introduc forme de plata nu se mai accepta adaugarea de articole pe bon. Daca se incearca adaugarea unei noi tranzactii pe bon interdictia va fi indicata printr-un mesaj pe ecranul POS-ului, care va anunta si ce trebuie facut in continuare.

Daca insa se doreste adaugarea in continuare de tranzactii pe bonul curent, se vor anula platile introduse si se va continua normal tranzactionarea pe bon.

De asemenea, daca au fost introduse plati nu se poate anula bonul sau anumite articole de pe el, decat daca se anuleaza mai intai acestea.

 

Observatia 2: Formele de plata introduse nu sunt trimise catre imprimanta decat la inchiderea de bon.

 

In cazul in care  se efectueaza plata cu cardul iar terminalul bancar  nu a raspuns in timp util a fost implementata metoda  de confirmare manuala a tranzactiilor cu raspuns invalid/timeout de la terminalele Global Payments. Interfata afisata este urmatoarea:

 

Raspuns_invalid_terminal_bancar

 

In cazul in care  plata a fost efectuata cu succes  pe terminalul bancar se apasa butonul DA, interfata afisata este urmatoarea:

 

Confirmare_in_caz_de_eroare_plata_terminal_bancar

 

Atentie!Confirmarea se poate efectua doar prin selectarea unei persoane care are rolul activ de Autorizare plati.

 

In cazul in care plata nu a fost efectuata cu succes pe terminalul bancar se apasa NU, interfata afisata este urmatoarea:

 

Plata_nu_a_fost_efectuata_pe_terminalul_bancar