Ghid de Depanare Utilizator

<< Click pentru afișare cuprins >>

Navigare:  SmartCash POS > Anexa SmartCash POS >

Ghid de Depanare Utilizator

De-a lungul operarii aplicatiei SmartCash POS pot aparea diferite situatii care nu sunt conforme cu modul de lucru normal al aplicatiei, aceste situatii fiind raportate utilizatorului prin mesaje de eroare care apar pe ecranul POS-ului.

Prin inlaturarea situatiei de eroare, functionarea normala poate fi restabilita de catre utilizator. Chiar si in situatia in care utilizatorul nu poate solutiona problema, descrierea completa a erorii este importanta pentru personalul de service. Iata in continuare cele mai importante erori ce pot aparea impreuna cu operatiile ce trebuie efectuate in aceste situatii:

 

Baza de date nu este accesibila. Serverul poate fi oprit, sau autorizarea este incorecta!

Explicatie:

Programul SmartCash POS nu s-a putut conecta la serverul de date din backoffice. Este afisata o interfata care permite selectarea parametrilor de conexiune. Cel mai frecvent motiv de aparitie a erorii este calitatea slaba a retelei LAN sau blocarea serverului central.

 

Timeout aparut la comunicarea cu imprimanta. Verificati legatura imprimantei cu calculatorul si incercati din nou.

Explicatie:

Indica faptul ca nu se poate comunica cu imprimanta, posibil datorita faptului ca nu este corect conectat cablul, imprimanta nu este pornita sau setarile portului serial sunt incorecte;

 

Nu se poate comunica cu imprimanta! Verificati legatura imprimantei cu calculatorul si incercati din nou.

Explicatie:

Indica faptul ca nu se poate comunica cu imprimanta, posibil din cauza cablului sau a setarilor portului serial.

 

Data si ora nesetate la imprimanta fiscala! Setati data si ora si incercati din nou

Explicatie:

Intre data sistemului PC si cea din imprimanta fiscala este o diferenta mai mare de 20 min. Se intampla in special la schimbarea orei de iarna/vara. Pentru restabilirea orei se foloseste functia de programare disponibila in interfata de Configurare POS/Intretinere

 

Role de hartie terminate

Explicatie:

Indica faptul ca rolele de hartie s-au terminat si trebuie schimbate.

 

S-a depasit intervalul de 24 de ore de la primul bon deschis! Efectuati raport Z pentru a continua

Explicatie:

Conform legii, nu este permisa trecerea a mai mult de 24 de ore de la deschiderea primului bon fiscal de pe inchiderea curenta. In cazul in care mesajul apare, efectuati un Z pentru a putea face vanzari in continuare.

 

Bon ramas deschis de la alt operator! Operatorul Y a lasat deschis un bon pe POS-ul nr. X. Pentru a deschide POS-ul cu un alt casier trebuie mai intai finalizat bonul de catre operatorul anterior

Explicatie:

Indica faptul ca se incearca schimbarea casierului la POS cat timp la imprimanta a ramas deschis un bon fiscal de la un alt casier (indicat de numele Y). Deoarece este necesara pastrarea integritatii datelor, accesul suprapus al casierilor cat timp exista bonuri deschise la POS este interzis. Este necesara inchiderea respectivului bon de catre casierul indicat pentru a se putea schimba casierul la POS.

 

Lipsa display client

Explicatie:

Indica faptul ca la imprimanta nu este atasat display-ul client. Este necesara atasarea display-ului client pentru a putea continua;

 

Diferenta numar cote de TVA! Imprimanta prezinta X cote de TVA, programul avand definite Y cote de TVA

Explicatie:

Exista o diferenta intre numarul de cote TVA cu care lucreaza programul si cele ale imprimantei fiscale. Este obligatorie respectarea numarului de cote cu care lucreaza aplicatia SmartCash Shop pentru a putea emite bonuri.

 

Numarul de zecimale setat la imprimanta difera de cel setat in program!

Explicatie:

Exista o diferenta intre numarul de zecimale pentru preturi cu care lucreaza programul si cele setate la imprimanta fiscala. Este obligatorie egalitatea acestor valori atat in program cat si la imprimanta pentru a putea emite bonuri;

 

Cotele de TVA setate la imprimanta difera de cele din program! Trebuie programate urmatoarele valori: X,Y,Z...

Explicatie:

Indica faptul ca exista diferente intre valorile cotelor TVA active din programul backoffice SmartCash Shop si cele setate la imprimanta fiscala. Este necesara corelarea valorilor pentru a putea emite bonuri;

 

Mecanismul imprimantei are o defectiune! Verificati ca imprimarea se poate face in bune conditii si apoi reincercati

Explicatie:

Unul din senzorii imprimantei transmite o eroare. Pot fi suspectate rolele de hartie incorect instalate sau inchiderea incorecta a capacelor la imprimantele cu senzor de deschidere.

 

Exista un bon nefiscal deschis

Explicatie:

La imprimanta a ramas un bon nefiscal blocat si neinchis, ceea ce duce la imposibilitatea efectuarii altor operatii pana cand nu se remediaza situatia. Solicitati personalul de service.

 

Exista un bon fiscal deschis

Explicatie:

La imprimanta a ramas un bon fiscal blocat si neinchis, ceea ce duce la imposibilitatea efectuarii altor operatii pana cand nu se remediaza situatia. Solicitati personalul de service.

 

Exista loc pentru mai putin de 60 de inregistrari in memoria fiscala!

Explicatie:

Este un mesaj de atentionare. Din acest moment se mai pot efectua maxim 60 de inchideri pana la umplerea memoriei fiscale.

 

Memoria fiscala este plina!

Explicatie:

Nu mai este loc pentru stocarea de date in memoria fiscala. Trebuie solicitat personalul de service care va instala o noua memorie fiscala si va intermedia depunerea celei vechi la Administratia Financiara.

 

Eroare complexa aparuta la printerul fiscal! Pentru detalii consultati fisierul 'Errlog.txt' din directorul aplicatiei SmartCashPOS

Explicatie:

Acest mesaj indica faptul ca imprimanta a suferit o avarie fizica sau de setari, avarie care necesita prezenta personalului de service al imprimantei. Starea imprimantei, reprezentata de octeti de control, este salvata intr-un fisier pe disc cu numele de Errlog.txt, fisier care se gaseste in directorul aplicatiei SmartCash POS. El contine data la care s-a inregistrat eroarea si starea imprimantei, stare din care se poate trage o concluzie in privinta motivelor.

 

Forma de plata bon valoric nu a fost programata!

Explicatie:

Acest mesaj indica faptul ca forma de plata Bon Valoric nu a fost programata in imprimanta fiscala. Se va merge in meniul Configurare POS / Printer FIscal si se va apasa butonul Programare Forma de Plata Bon Valoric.