<< Click pentru afișare cuprins >> Navigare: SmartCash Shop & HQ > Managementul Clientilor > Fidelizare Clienti |
Programul SmartCash Shop permite utilizatorului sa personalizeze elemente ce tin de client. Poate adauga Programe de fidelizare,campuri personalizate pentru fiecare client in parte pentru a obtine mai multe informatii sau poate adauga furnizori noi pentru cardurile de fidelizare.
Aceste situatii sunt permise selectand meniul Program/Clienti/Fidelizare Clienti.
Primul tip de situatie se regaseste in cadrul meniului Programe de FIdelizare. Aici se pot adauga programele de fidelizare, vizualiza in mod detaliat, modifica sau se pot dezactiva. In imaginea de mai jos este prezentata sectiunea de Programe de Fidelizare:
Dupa cum se poate observa in imaginea de mai sus, sectiunea principala este impartita in doua moduri. In partea dreapta a ecranului avem programul de fidelizare activ precum si descriere complexa a acestuia, iar in partea stanga regasim dunumirea, statusul programului si id-ul de identificare.
In partea de jos gasim butoanele de actiune Adaugare Program, Editare Program sau Inactivare, sau apeland tastele de la tastatura F8, F2, F3.
La adaugarea unui program de fidelizare, in prima faza avem de selectat din lista prestabilita una din formele programelor de Fidelizare exact ca in imaginea de mai jos:
1)Program de fidelizare prin acordarea de discount fix
Tiparul 1 de fidelizare permite utilizatorului sa acorde discount-uri fixe clientilor. Este inclusa in versiunea standard SmartCash Shop. Dupa selectarea programului de fidelizare prin acordarea de discount fix, apare fereastra finala de adaugare:
2) Program de fidelizare prin acordarea de discount progresiv
Tiparul 2 de fidelizare permite acordarea de discount progresiv, clientilor pentru a stimula volumul de incasari. Dupa selectarea tipului de program se completeaza in fereastra de adaugare:
3) Program de fidelizare prin creditare lunara recurenta
Tiparul 3 permite creditarea persoanelor asociate la acest tip de program, cu sume fixe acordate la o data scadenta lunara. Creditul poate fi sub forma de bon valoric,pentru achitara integrala sau partiala. Dupa selectarea tipului de program se deschide si se completeaza in fereastra de adaugare:
4)Program de fidelizare prin bonificare mixta progresiva
Tiparul 4 face posibila acordarea de bonusuri valorice persoanelor incluse in program. Bonusurile pot fi acordate lunar continuu cat si resetate dupa fiecare luna. Dupa selectarea tipului de program se deschide si se completeaza fereastra aferenta.
5)Program de fidelizare prin promotie de volum targetata
Tiparul 5 de fidelizare face posibila acordarea de discounturi fixe sau de volum exclusiv clientilor asociati la un program de fidelizare de acest tip. Dupa selectarea tipului de program se deschide si se completeaza in fereastra de adaugare:
Pentru a modifica unul din programele de fidelizare nu trebuie decat selectat si apasat butonul specific pentru a deschide formularul de editare:
Al doilea tip de situatie se regaseste in meniul Program/Clienti/Fidelizare/Campuri Personalizate. Folosind aceasta interfata puteti adauga campuri personalizate in care sa stocati informatii despre clientii dumneavoastra. In imaginea de mai jos va este prezentata interfata pentru personalizare campuri:
Dupa adaugare si eventuale modificari campurile sunt generate utilizand butonul Genereaza Campuri Noi, aceasta operatie fiind ireversibila. Dupa apasarea butonului campurile nu mai pot fi modificate.
Pentru adaugarea unui camp nou personalizat se apasa butonul Adaugare Camp Nou, urmata apoi de deschiderea unui ferestre ca in imaginea de mai jos:
Al treilea tip de situatie se regaseste in meniul Program/Clienti/Fidelizare/Furnizori Fidelizare. In acest meniu puteti defini furnizorii cardurilor de fidelizare.
Furnizorii pot fi adaugati, modificati sau stersi din formularul corespunzator. Aceasta operatie poate fi realizata doar de un utilizator cu drepturi de Supervisor.
In imaginea de mai jos va este prezentata interfata pentru furnizorii de fidelizare:
Pentru adaugarea unor noi furnizor se executa una din operatiile:
- se selecteaza ultimul furnizor de fidelizare din lista si se apasa sageata jos si se completeaza cele doua campuri cu restrictia de a nu se introduce un cod deja alocat.
- se apasa butonul si se completeaza cele doua campuri cu restrictia de a nu se introduce un cod deja alocat
Pentru modificarea unui furnizor de fidelizare definit anterior se selecteaza unitatea si se tasteaza noile valori cu restrictia de a nu se introduce un cod deja alocat.
Programul permite si anularea unei modificari facute recent. Astfel daca v-ati razgandit in privinta modificarii apasati butonul .
Pentru stergerea unei unitati de masura existente se executa una din operatiile:
- se selecteaza furnizorul respectiv si se apasa combinatia de taste Ctrl + DEL.
- selectati furnizorul de fidelizare respectiv si apasati butonul .
Navigarea printre furnizorii de fidelizare deja adaugati se poate face fie prin utilizarea sagetilor fie prin apasarea butoanelor .
Dupa operatiile efectuate se apasa butonul OK. Pentru anularea operatiilor anterioare se apasa butonul Abandon.
Al patrulea tip de situatie se regaseste in meniul Program/Clienti/Fidelizare/Cupoane de Plata&Gift Card. In acest meniu sunt efectuate toate operatiile ce tin de cupoanele de plate si voucherele cadou.
La accesarea meniului se deschide o fereastra unde sunt listate toate cupoanele si voucherele active si inactive, folosite si nefolosite. In imaginea de mai jos este prezentata fereastra la accesarea meniului:
Dupa cum se poate observa fereastra specifica Cupoanelor de plata, Gift Card, Vouchere Cadou este impartita in doua parti: in partea dreapta avem listate toate cupoanele, voucherele dintr-o anumita categorie, iar partea stanga fiind si ea impartita in trei categorii (Categorie Cupoane,Cupoane sau Vouchere de Plata si Import, Export & Printare Date) unde sunt listate toate butoanele necesare operatiilor specifice pe fiecare categorie in parte.
Categorii Cupoane
In cadrul acestei sectiuni se pot efectua operatii asupra categoriilor in care se adauga cupoanele. Operatiile ce sunt acceptate sunt urmatoarele : Adaugare , Modificarea, Stergere.
La apasarea butonului Adauga Categorie Cupoane se deschide urmatoarea fereastra:
In cadrul adaugarii sau modificarii sunt disponibile urmatoarele campuri:
•Denumire Categorie Cupoane - se adauga numele categoriei
•Cod unic Categorie Cupoane - se adauga un cod pentru identificarea categoriei;
•Furnizor Fidelizare - se selecteaza din lista derulanta un furnizor de fidelizare definit anterior;
•Numar Maxim Utilizari pe un Bon - se adauga numarul de utilizari raportat la un bon fiscal;
•Zile Valabilitate de la data activarii - zile ramase pana la expirare din momentul activarii;
•Cod Bare - Codul de bare asociat articolului;
Dupa apasarea butonului Ok se va deschide un nou tab cu categoria creata.
Cupoane sau Vouchere de Plata
In cadrul acestei sectiuni se poate adauga pentru categoria nou creata sau pentru categoriile anterioare cupoane de plata sau vouchere.
Pentru operatia de adaugare exista doua modalitati: se apasa butonul Adauga Cupon de Plata, ce adauga un singur cupon sau Generare Automata Cupoane ce genereaza un set de cupoane.
La apasarea butonului Adauga Cupon de plata se deschide urmatoarea fereastra:
In prima sectiune este necesara alegerea formatului codului de cupon: cifre si litere, doar cifre si doar litere.
La apasarea butonului Genereaza Cod in campul din a doua sectiune Cod Cupon este adaugat un cod de identificare pentru cupon.
Campurile Valabil de la Data - Valabil pana la data sunt necesare pentru a seta intervalul de timp in care este valabil voucherul.
Ultimul camp fiind Valoare Nominala Cupon unde se adauga suma cuponului de plata.
Apasarea butonului Generare Automata Cupoane are ca efect deschiderea unei ferestre identice ca cea de mai sus, singura mentiune fiind prezenta sectiunii Numar cupoane generate automat unde se adauga numarul de cupoane generat automat. In imaginea de mai jos este prezentata fereastra:
Pentru a sterge un cupon se apasa butonul Stergere cupoane de plata, urmat apoi de o fereastra de interogare pentru a se evita stergerea fara vointa utilizatorului.
Alte butoane in cadrul sectiunii Cupoane sau Vouchere de Plata:
•Activare Cupoane - dupa adaugarea unui cupon trebuie activat apasand acest buton;
•Dezactivare Cupoane- in cazul in care doriti dezactivarea unui cupon;
•Prelungire Valabilitate Cupoane - in cazul in care un voucher este expirat se apasa acest buton pentru prelungire, adaugand data de expirare ;
Import,Export & Printare Date
Ultima sectiune este destinata importului,exportului si printarea voucherului.
Butoanele disponibile acestei sectiuni sunt urmatoarele:
•Import Cupoane din fisier Excel - importa cupoane dintr-un fisier cu un format specific;
•Export Integral Date Categorie - exporta in excel datele din categorie;
•Export Excel Vizualizare Curenta - exporta in excel vizualizarea curenta;
•Printare Vizualizare Curenta - listeaza la imprimanta vizualizarea curenta.
Promotiile de tip grupaj se regaseste in meniul Program/Clienti/Fidelizare/Promotii tip grupaj. In acest meniu se pot defini campanii de tip grupaj.