Managementul utilizatorilor

<< Click pentru afișare cuprins >>

Navigare:  SmartCash Shop & HQ > Administrarea utilizatorilor >

Managementul utilizatorilor

Managementul utilizatorilor presupune adaugarea de noi utilizatori sau modificarea celor deja existenti care lucreaza cu programul. Aceasta operatie este accesibila doar utilizatorilor de tip Administrator. Gestionarea utilizatorilor se face astfel: din meniul Program/Utilizatori/Administrarea Utilizatorilor SmartCash se deschide fereastra de mai jos:

 

management_utilizatori_012019

 

In aceasta fereastra sunt enumerati toti utilizatorii definiti pana in acel moment in program, identificati prin nume, tipul de acces asociat, cat si datele personale asociate fiecarui utilizator:

Nume Acces: reprezinta numele de utilizator in program. Acesta apare in lista derulanta din caseta de autorizare de la deschiderea programului;

Profil Utilizator: daca se lucreaza cu case de marcat sau cu POS-uri, fiecare aparat va fi reprezentat printr-un numar unic ce indica postul de lucru. Acest lucru este necesar pentru a diferentia din punctul de vedere al sursei operatiile de pe fiecare post de vanzare. Astfel fiecarui utilizator ii va putea fi asociat un punct de vanzare, restrictionandu-i accesul la celelalte. Aceasta setare este necesara numai utilizatorilor de tip Operator. Pentru alt tip de utilizator acest camp va fi completat automat cu "-";

Operatiile posibile in aceasta fereastra sunt:

1. Adaugarea unui nou utilizator de program: se apasa butonul Adauga Utilizator sau tasta F5;

2. Duplica Utilizator pentru a copia un utilizator;

3. Modificarea datelor unui utilizator existent: se apasa butonul Modifica Operator sau tasta F6;

4. Import Utilizatori;

5. Iesirea din modulul de setare operatori. Se apasa butonul Iesire sau tasta ESC.

In urma selectiei unei operatii de la punctele 1 sau 2 de mai sus, pe ecran va fi afisata urmatoarea fereastra:

 

adaugare_utilizator_012019

Completati campurile cu datele corespunzatoare. Sunt absolut necesare campurile Nume Acces si Parola Acces, Semnatura Digitala in caz ca autentificarea se face pe baza de card sau cod de bare.

Utilizatorii nu se sterg niciodata din baza de date, ulterior putand fi consultat istoricul activitatii lor in magazin. Este posibila dezactivarea accesului lor la program prin setarea campului Blocare acces utilizator la valoarea Inactiv.

In momentul in care setarile s-au incheiat se va apasa pe butonul OK, moment in care, daca valorile obligatorii au fost completate corect, noile date se vor salva. In cazul in care datele sunt completate in mod necorespunzator, acest lucru va fi semnalat printr-un mesaj de eroare.