SmartCash Retail Management System

Metode de protectie la casele Sapel

Metode de protectie la casele Sapel

Previous topic Next topic  

Metode de protectie la casele Sapel

Previous topic Next topic  

La casele Sapel, sistemul de protectie al comunicatiei se bazeaza pe existenta fisierelor temporare. Toate tranzactiile asociate unui bon pana la inchiderea lui sunt salvate in acest fisier intermediar. Fiecare casa isi are alocate propriile fisierele temporare. In cazul in care nu a aparut nici o eroare de comunicatie sau nu s-a deconectat manual programul SmartCash ECR, fisierele temporare sunt varsate in fisierul de tranzactii si apoi sterse de pe discul calculatorului.

 

In cazul in care s-a pierdut comunicatia cu casa de marcat datorita unor probleme tehnice aparute, pe ecranul casei de marcat, la o noua cerere de pret, va apare mesajul:'INCHIDE BON' si nu va fi returnat nici un pret pentru codul cerut. In aceasta situatie operatorul casei de marcat este obligat sa contacteze administratorul de sistem pentru a debloca casa. Aceasta se face prin inchiderea bonului deschis la casa de marcat sau, in cazul in care din greseala s-a inchis bonul la casa de marcat cat timp nu era stabilita legatura cu programul SmartCash ECR, prin deblocare manuala a casei din program.

 

In urma acestor operatii, la inchiderea bonului, tranzactiile sunt automat salvate intr-un fisier de log (ex.: 01_0231_1202031352.log) din directorul de instalare a executabilului driverului, fisier cu denumirea data de urmatorul format: nr. casa_nr. bon_zi-luna-an-ora-minute.log. Utilizatorul va fi informat despre situatia curenta si despre solutia aleasa de programul SmartCash ECR printr-o casuta informativa ce apare pe durata de 1 min pe ecranul monitorului. Fisierele de log sunt generate pentru a oferi posibilitatea recuperarii tranzactiilor de pe bonurile inchise in lipsa comunicarii cu Programul SmartCash ECR.

 

Totodata pentru casele Sapel, programul SmartCash ECR impiedica unele operatii de vanzare care, desi utile, pot fi folosite ilicit de catre casieri rauvoitori cum ar fi:

 

- vanzarea fractionata a unui produs (casa va afisa mesajul 'CANT FRACTIONATA' si nu va returna pret pentru articolul cerut)

- vanzarea cu reducere/majorare procentuala pe articol sau marfa

- vanzarea cu un alt pret pe articol

- vanzarea unei cantitati negative pe bon dintr-un articol (casa va afisa mesajul 'CANT NEGATIV' si nu va returna pret pentru articolul cerut)