SmartCash Retail Management System

Instalarea Imprimantei Fiscale Epson T260F

Instalarea Imprimantei Fiscale Epson T260F

Previous topic Next topic  

Instalarea Imprimantei Fiscale Epson T260F

Previous topic Next topic  

Imprimanta fiscala (sau printerul fiscal) se instaleaza in mai multi pasi. Acestia sunt:

1) Se aseaza printerul fiscal pe masa de lucru in pozitia dorita. Se conecteaza mufa de alimentare si cablul serial de conectare la PC. De asemenea, se cupleaza sertarul de bani. Mufele de conectare se gasesc pe panoul din spate al imprimantei si sunt semnalizate grafic si in scris.

Celalalt capat al cablului serial se conecteaza la un port serial de la PC-ul de pe care se va opera. Se recomanda utilizarea portului COM 1, pentru usurinta in efectuarea setarilor (in program acest port este setat implicit pentru imprimanta fiscala). Indiferent de port, numarul acestuia se va nota, pentru a fi introdus mai tarziu in optiunile programului.

 

Important:

Rata de transfer recomandata intre PC si imprimanta fiscala este de 115200 bps! Aceasta rata, asigura cea mai ridicata viteza de listare a bonului fiscal posibila pentru pachetul SmartCash POS.

 

2) Se instaleaza rolele de hartie in imprimanta (rola jurnal si rola bon).  Se vor urmari instructiunile de instalare a hartiei desenate pe capacul si din interiorul imprimantei fiscale. Inainte de montarea la loc a capacului se verifica parghiile de deblocare a hartiei de pe rola de imprimare care trebuie sa fie pe pozitia inchisa.

 

Important:

Totdeauna se vor inlocui ambele role, pentru a asigura o lungime egala de imprimare pe rola client si pe rola jurnal. Se va folosi numai hartie corespunzatoare caracteristicilor tehnice impuse de fabricant.

 

3) Dupa instalarea fizica imprimantei, aceasta trebuie setata la parametrii de lucru al programului SmartCash POS si a sistemului de Back-Office utilizat. Acesti parametri sunt:

multiplicatorul zecimal,
numarul de zecimale pentru preturi
denumirea valutei de lucru
numarul de cote de TVA interzise
valorile cotelor de TVA permise,
liniile de header
liniile de footer
codul fiscal.

 

SmartCash POS ofera suport pentru comanda unui sertar de bani cu deschidere automata la inchiderea de bon sau in cadrul altor operatii care necesita accesul la sertarul cu numerar.

Pentru conectarea sertarului se foloseste mufa corespunzatoare din panoul din spate (alaturi de cea pentru conectarea la PC).

Se poate utiliza orice sertar de bani care suporta tensiunea de alimentare de 12V pentru electromagnetul de comanda.

 

Observatie:

Imprimanta va trebui sa respecte setarile efectuate in programul SmartCash POS si nu invers. De aceea este necesara configurarea si stabilirea tuturor parametrilor de functionare in aplicatia SmartCash POS si apoi se va trece la configurarea imprimantei. In cazul existentei de diferente intre parametri, utilizatorul nu va putea opera cu imprimanta si va fi anuntat de acest lucru indicandu-se si eroarea intalnita.