SmartCash Retail Management System

Instalarea programului SmartCash POS

Instalarea programului SmartCash POS

Previous topic Next topic  

Instalarea programului SmartCash POS

Previous topic Next topic  

Instalarea programului SmartCash POS se efectueaza automat, folosind kit-ul general de instalare al SmartCash Retail Management System. Pentru instalarea programului SmartCash POS se lanseaza in executie programul distribuit cu denumirea setup.exe.

 

Selectarea limbii dorite pentru instalare

Instalarea programului poate fi efectuata in doua limbi, romana si engleza, drept urmare a acestui fapt, o prima fereastra aparuta, inainte de lansarea efectiva a instalarii, va propune selectarea limbii dorite:

 

 

Nota: Imaginile ce vor fi prezentate in continuare contin pasii de instalare ai programului in limba romana (ca urmare a selectarii limbii romane din meniul precedent).In continuare sunt explicati pasii pentru instalarea produsului.

 

Introducere

In continuare,dupa selectarea limbii sunteti intampinati de un mesaj de bun venit si recomandari afisate in urmatoarea caseta de dialog:

 

 

Urmati instructiunile din fiecare caseta pentru asistenta la instalare. Succesiunea paginilor asistentului de instalare este prezentata in continuare.

 

Acceptul Contractului de Licentiere

Este recomandabil sa cititi pana la capat Contractul de Licentiere inainte de instalarea produsului pentru a vedea care sunt drepturile acordate de catre producator utilizatorilor.

Pentru continuare este necesara bifarea casutei "Accept licenta".

 

 

Selectarea directorului destinatie

In urmatoarea fereastra, vi se cere sa stabiliti locatia in care se va instala programul. Implicit, aceasta va fi "C:\Program Files(x86 sau x64 in functie de sistemul dumneavoastra de operare)\SmartCash" si este recomandat, pentru a usura eventuala asistenta telefonica, sa ramana aceeasi, dar puteti selecta orice alta locatie.In caz ca doriti schimbarea locatiei apasati butonul Exploreaza si alegeti locatia dorita.

 

 

Selectare componente

In aceasta fereastra puteti selecta componentele pe care doriti sa le instalati:

 

Pentru a putea fi folosit ca solutie Front-Office,  SmartCash POS necesita urmatoarele  componente :

Firebird SQL Database Server - Server pentru centralizarea datelor si efectuarea interogarilor;
SmartCash POS - Software pentru vanzare prin POS, pentru care selectati din optiunile subordonate modelul de imprimanta fiscala pentru care ati optat;

 

Daca doriti instalarea in regim statie de lucru monopost (sa aveti pe acelasi calculator atat aplicatia de vanzare, cat si aplicatia de gestiune) selectati din lista Statie de lucru monopost (POS + Backoffice) . Pentru acestea consultati manualul de utilizare corespunzator.

Daca doriti instalare personalizata selectati componentele pe care le doriti sa le instalati:

 

Pagina Pregatit pentru Instalare

Va ofera informatii cu privire la locul in care va fi instalata aplicatia pe calculatorul dumneavoastra,tipul de instalare pentru care ati optat, precum si componentele care vor fi instalate.

 

 

In continuare este afisata o caseta cu cursor, care afiseaza stadiul operatiei de copiere a programului in sistemul dumneavoastra PC.

 

Instalarea Serverului SQL Firebird Database Server

Ca parte integrata a procesului de instalare este lansat in cele din urma asistentul de instalare pentru Serverul SQL Firebird utilizat.

Mai intai vi se cere sa selectati limba in care doriti sa se realizeze instalarea,implicit este selectata limba engleza:

 

 

Apoi, urmatorul pas  de instalare contine un mesaj de intampinare si ce versiune a serverului urmati sa instalati, si apasam butonul Next:

 

 

Instalarea serverului decurge asemanator  ca si cei prezentati pentru intregul pachet, cu diferenta ca este in limba engleza (sau limba pe care ati selectat-o initial). In mod similar, pentru instalare, trebuie sa luati la cunostinta continutul modului de licentiere a acestui server prin apasarea butonului "I accept the agreement", prezentat in imaginea urmatoare:

 

 

Apoi trebuie sa alegeti calea catre directorul in care va fi instalat (recomandam sa ramana cea implicita),in caz ca doriti o alta cale apasati butonul Browse si selectati locatia:

 

 

Mai departe, va trebui sa va asigurati ca optiunile selectate sunt identice cu cele din fotografie atat componentele pentru server cat si cele de dezvoltare si administrare.Se va bifa in mod obligatoriu Super Server binary:

 

 

Obligatoriu se va bifa  optiunea subliniata in imaginea urmatoare (Copy Firebird client library to <system>directory). Utilizarea acestei optiuni garanteaza rularea fara probleme pe sistemul de operare Windows XP sau mai vechi.

 

 

Pentru sistemele pe care ruleaza sistemul de operare Windows 7, Windows 8,Windows 8.1 si  Windows 10  este necesara debifarea optiuni "Install Control Panel Applet" si selectarea celorlalte cum apar in imaginea de mai jos.

 

 

La sfarsit va fi afisata urmatoarea imagine cum ca programul a fost instalat cu succes si ca ultim pas este recomandat sa restartati sistemul PC.

 

 

Selectarea optiunilor implicite din casetele programului de instalare, va duce la instalarea rapida si sigura a intregului pachet de programe.

 

Finalizare Instalare

La repornirea calculatorului si finalizarea instalarii tuturor componentelor tuturor operatiilor de instalare, este afisata caseta in care se specifica sfarsitul instalarii:

 

 

Daca ati optat pentru selectarea casutei cu Noutati dupa apasarea butonului Finalizeaza vi se va deschide un fisier de tip Text cu noutatile si din cadrul Pachetului SmartCash RMS.In urma finalizarii programului aplicatia SmartCash POS este inregistrata in meniul StartUp pentru toti utlizatorii calculatorului respectiv, fiind in acest fel apelata la orice deschidere a PC-ului.

La lansarea programului SmartCash POS, in mod automat sunt ascunse toate icoanele prezente pe desktop-ul Windows, ca si bara de start a sistemului de operare.

 

Cu aceasta instalarea programelor s-a incheiat. Urmati in continuare ceilalti pasi ai procesului de instalare pentru punctul de vanzare, respectiv: instalarea imprimantei fiscale, montarea display-ului client si a sertarului de bani.

Apoi treceti la configurarea punctului de vanzare in ordinea prezentata in capitolele aferente din aceasta documentatie.