Efectuare retur la bon fiscal

<< Click pentru afișare cuprins >>

Navigare:  SmartCash Shop & HQ > Retur vanzare cu bon fiscal >

Efectuare retur la bon fiscal

Deschiderea unui retur de la client pe baza bonului fiscal se face din meniul Operatii, alegand optiunea Retur Vanzare cu Bon Fiscal sau folosind butonul corespunzator din toolbar. Se apasa apoi butonul din partea stanga sus Retur Nou. Este afisata urmatoarea caseta:

 

Retur_vanzare_cu_bon_fiscal1

 

Pentru a gasi un client in lista de clienti se adauga in campul Filtru Client cateva litere aflate in componenta numelui clientului respectiv. In cazul dezactivarii listelor dinamice din optiunile programului sunt solicitate minim 3 caractere pentru aplicarea unui filtru. Lista de selectie se va popula cu clientii corespunzatori filtrului selectat.

In cazul in care clientul nu este definit puteti adauga clientul apasand butonul Adauga Client,urmand apoi sa se deschida o fereastra pentru a completa formularul de adaugare .

Data la care se face returul nu trebuie adaugata deorece este actualizata comform sistemului de operare(Control Panel/Regional Settings,in functie de setarile din Personalizare SmartCash/Optiuni Generale) .Trebuie adaugat  numele clientului care beneficiaza de retur, nume definit in prealabil in catalogul de clienti (pentru detalii, a se vedea Intretinere catalog cu clienti). Acesta poat fi modificat ulterior pana la inchiderea returului din interiorul ferestrei de editare a acestuia. Returul va avea ca emitent utilizatorul curent al programului. Pot fi deschise oricate retururi per operator, singura restrictie fiind imposibilitatea deschiderii mai multor retururi simultan pentru acelasi client.

Nota:

Operatia de deschidere a unui retur de la client poate fi efectuata numai de catre un Supervisorul. Optional, se poate defini un Operator care are acest drept. Drepturile pentru acesta se seteaza din optiunile programului, din Configurare Program/Optiuni Generale prin bifarea optiunii:retur marfa de la clienti  siemitere factura la retur.

Dupa selectarea unui client din interfata urmatoare   se apasa butonul Adauga bon ,se deschide o interfata in care se adauga numarul de pos la care a fost efectuat bonul  si  numarul bonului pentru care se efectueaza returul,interfata afisata este urmatoarea:

 

Adaugare_client_la _retur_la_bon_fiscal

selectie_bon_retur_bon_fiscal

Dupa adaugarea unui bon fiscal in interfata ne sunt aduse articolele de pe bonul respectiv :

 

 

Adaugare_bon_retur_bon_fiscal

Sterge retur: Operatorul are posobilitatea de a sterge returul

Tipareste factura:operatorul poate tipari factura inainte de a efectua inchiderea returului

Adauga articol:

     Pentru adaugarea de articole pe factura se apasa butonul Adauga articol sau tasta F5.

     Se va selecta intervalul de timp in care s-a emis bonul cu care a fost vandut articolul ce urmeaza a fi returnat si apoi, in campul Cod Articol, se introduce codul articolului care se returneaza. Se apasa butonul Cauta Bon, moment in care, daca datele introduse sunt corecte, vor fi afisate toate bonurile din ziua respectiva pe care s-a vandut articolul ales.  Daca datele introduse nu sunt corecte (pe ziua aleasa nu s-a vandut articolul respectiv, codul introdus nu este corect) in lista de bonuri nu va fi afisat nimic. Se selecteaza numarul de bon corespunzator din lista de bonuri afisate si se introduce cantitatea in campul Cantitate returnata. Cantitatea returnata nu trebuie sa depaseasca cantitatea vanduta pe bon. Pentru adaugare se apasa butonul OK, sau butonul Abandon pentru a renunta la selectie.

La cautarea articolului se poate folosi si cititorul de coduri de bare, bifand in prealabil rubrica Identificare cu Scanner Coduri de Bare.

In partea din dreapta jos se scrie cantitatea care se doreste a fi returnata.

Nota:

Returul de marfa permite filtrarea, sortarea si gruparea elementelor, pentru a avea o imagine mai buna asupra intrarilor cautate. Pentru mai multe detalii despre realizarea acestor operatii va trebui sa accesati subcapitolele Filtrare, Sortare si Grupare.

 

      Nota:

      O functie extrem de utila pusa la dispozitie de programul SmartCash si in acest modul este aceea de Memorare Articol. Disponibila si prin combinatia de taste Ctrl+Z, aceasta functie este prezenta in prima pozitie a tuturor meniurilor de context din cadrul programului.

      Folosind aceasta functie un articol selectat din orice lista de articole  este memorat intr-o memorie de lucru tampon. Folosind functia complementara, denumita Articol Memorat (Ctrl+A), disponibila in meniul de context al formelor ce admit introducerea de articole, este automatizata selectia de articole, fiind similara unei operatii gen       Copy&Paste, si este marita astfel intersanjabilitatea modulelor din program.

     De asemenea, din acest meniu contextual se pot selecta articole pentru a fi transmise pe lista de etichetare. Numarul de etichete adaugate pe aceasta lista va fi egal cu cantitatea selectata pe transfer.

     

Adauga bon: Operatorul adauga numarul de bon si numarul de pos la care a fost efectuat

Sterge articol: operatorul are posibilitatea de a sterge articole  din lista articolelor de pe bonul respectiv

Daca se bifeaza Arata articole asociate in lista de produse ne sunt afisate si articolele asociate(de tip taxa verde sau ambalaj ) la articolele principale .

Se poate elibera dispozitia de plata prin apasarea butonului Dispozitie plata,aceasta dispozitie se poate vizualiza prin  apasarea butonului Vizualizare dispozitii plata.

 

Pentru a inchide returul este necesar sa apasati butonul Tipareste factura,iar din interfata urmatoare trebuie sa selectati sau sa adaugati un degat:

 

Emitere_factura_retur_bon_fiscal

In cazul de mai sus, in lista de facturi este afisata o singura pozitie, ceea ce inseamna ca articolele selectate, au incaput din punctul de vedere al numarului de linii, pe o singura factura. In situatia in care numarul de articole este mare, programul SmartCash genereaza automat numarul de facturi necesar pentru a lista toate articolele. Tiparirea facturilor se va face in acest caz una cate una, de sus in jos, pana la listarea ultimei facturi. Pe masura tiparirii, in cazul in care s-a optat pentru utilizarea combinata si a seriei fiscale, pentru fiecare factura este asociata in campul Nr. Fiscal Factura seria fiscala pretiparita pe formularul tipizat.

 

Se vor completa datele delegatului si se va apasa butonul Emitere si Tiparire Factura Selectata. Printarea se va face la imprimanta si cu formatul specificat in optiunile programului (pentru detalii vezi capitolul Echipamente periferice, sectiunea Imprimante documente), cu previzualizare sau nu a documentului.

In situatia in care, dintr-un motiv obiectiv, s-a tiparit incorect factura curenta, din aceasta interfata se poate proceda oricand la retiparirea acesteia.

Atentie:

Pentru operatorul curent, aceasta este singura posibilitate de retiparire a unui document fiscal in caz de eroare la printare. Dupa inchiderea facturii, tiparirea unui document fiscal este permisa numai unui Supervisor, si este considerata o operatie de urgenta.

 

 

Dupa  apasarea butonului Emitere si Tiparire factura  se poate vizualiza factura fiscala ca in imaginea urmatoare:

 

Emitere_si_tiparire_factura_retur_bon_fiscal

In urma actiunii de inchidere este generata automat o receptie NIR, pe baza pretului de achizitie avut de articolul care a fost vandut cu bonul respectiv.

Pretul de vanzare tiparit pe factura de retur este egal cu cel de pe bonul fiscal cu care s-a vandut articolul respectiv. Aceasta suma corespunde cu valoarea restituita clientului ca urmare a returnarii produsului.

Pretul de vanzare utilizat pe NIR-ul de retur este cel curent, care poate fi diferit de cel avut in momentul vanzarii articolului.

In cazul unui schimb, dupa efectuarea acestor operatii, articolul oferit in schimb se vinde in mod normal, prin casa de marcat sau POS.

 

Nota Importanta:

Daca nu a fost efectuat un raport Z, precum si inchiderea de POS/casa si descarcarea stocului de cand a fost vandut un articol pe bon, reperul respectiv poate fi adaugat pe un retur, insa reintroducerea sa in stoc nu se va efectua decat in momentul efectuarii operatiilor mai sus amintite. In acest caz se lasa returul deschis, iar la momentul efectuarii Z-ului, inchiderii de POS/casa si a descarcarii de stoc programul va afisa un mesaj de  informare a operatorului cu privire la inchiderea automata a returului: Inchidere efectuata .Stocul a fost incarcat cu succes.